Clubkampioen gehuldigd tijdens jaarvergadering.

Mrt 2024

Op 4 maart vond de Algemene Ledenvergadering van onze vereniging plaats. Op deze vergadering konden we twee nieuwe bestuursleden begroeten, zoals elders op de ze pagina te lezen is. Ook werden de prijzen van de clubcompetitie 2023 uitgereikt. Algemeen clubkampioen werd Auke Wesstra uit Haulerwijk, die tevens ook winnaar werd van de grootste gevangen vis. De tweede prijs was voor Piet Woudman uit Assen en de derde prijs voor Ate Jeeninga uit Oosterwolde.

We hebben weer twee nieuwe bestuursleden.

Mrt 2024

Op de onlangs gehouden jaarvergadering hebben we twee nieuwe bestuursleden mogen begroeten, t.w. Petra Boon (l) en Haralt Been (r). Petra heeft er veel zin in en gaat de nieuwe penningmeesteresse worden. Zij is de eerste vrouw die in ons bestuur plaats neemt. Gefeliciteerd hiermee. Haralt gaat zich bezig houden met vooral de jeugd en ook houdt hij zich nu al bezig met "sociale media". Onze vereniging kun je nu ook al volgen op bijv. Facebook.

Luuk Bergsma vangt mooie zeeforel in Lauwersmeer.

Feb 2024

In het kader van het project Vissen Voor Verbinding zijn er in het Lauwersmeer, nabij gemaal Robbengat, prachtige zeeforellen uitgezet. Zowel met de vliegenlat als met de spinhengel een fantastische sportvis. Een bezoekje aan dit mooie visgebied is zeker de moeite waard. Het is nog geen uur rijden vanaf Veenhuizen. Luuk Bergsma uit Veenhuizen wist deze prachtige zeeforel al te vangen met de spinhengel.

Visserijkundig onderzoek vijver Kerklaan Veenhuizen.

Feb 2024

Jeugdig enthousiasme bij de bemonstering van de visstand in de vijver bij de Kerklaan in Veenhuizen. Donderdag 1 februari j.l. werd er onderzoek gedaan naar de visstand in de vijver bij de Kerklaan, als vervolg op een eerder onderzoek over de waterkwaliteit. De kinderen van basisschool “Speel en Leer” waren hierbij aanwezig en hebben veel geleerd en gezien en waren zeer enthousiast. Het visserijkundig onderzoek werd uitgevoerd door Gerard, Willem en Annika (stagiaire) van Sport Visserij Nederland. Verder waren Tom de Jonge en Nick (stagiaire) van de federatie Groningen Drenthe aanwezig om informatie/les te geven over de vissen en hun leefomgeving.

Auke Wesstra is dit seizoen de winnaar van 2 wisselbekers.

Okt 2023

Behalve de wisselbeker van het clubkampioenschap van het seizoen 2023, is Auke ook de winnaar van de wisselbeker voor de grootste gevangen vis.

Auke Wesstra wint de laatste clubwedstrijd.

Okt 2023

De wedstrijd werd gehouden op zaterdagmorgen 7 okt in het Hoendiep nabij Enumatil. De 6 deelnemers trotseerden de harde wind en constateerden dat mede daardoor de vangsten maar matig waren. De spannende strijd om de eerste plaats in het clubkampioenschap stond op het spel. Er kwamen daarvoor aan het begin van de wedstrijd nog 3 vissers in aanmerking. Piet Woudman stond aan kop met 41 punten, gevolgd door Auke Wesstra en Ate Jeeninga met ieder 40 punten. Aan het eind van de wedstrijd bleek de strijd beslist in het voordeel van Auke Wesstra, die daarmee de clubkampioen van 2023 werd. Wij feliciteren hem daar van harte mee.

Laatste clubwedstrijd op 7 oktober a.s. bij Enumatil.

Sep 2023

De laatste en beslissende wedstrijd om het clubkampioenschap van HSV Veenhuizen vindt op zaterdagmorgen 7 oktober a.s. plaats in het Hoendiep nabij Enumatil. Wil je ook eens meedoen? Dat kan, want elke wedstrijd staat op zichzelf met 4 prijzen. We zien graag wat nieuwe vissers bij de wedstrijden verschijnen. Het vertrek is om 07.00 uur 's morgens vanaf de parkeerplaats van het Gevangenismuseum (Laan Weldadigheid) in Veenhuizen. Er wordt gevist tot 12.00 uur. Aansluitend wordt de vis gemeten en teruggezet in het water en worden de dagprijzen uitgereikt. Graag tot ziens op 7 oktober.

Ate Jeeninga wint 6e clubwedstrijd in Appelscha

Sep 2023

De 6e clubwedstrijd van dit seizoen was de eerste uitwedstrijd en werd gevist op zaterdagmorgen 9 sept j.l. in de Appelschastervaart in Appelscha. Zeven deelnemers kwamen met zeer warm weer en daardoor lage verwachtingen naar de waterkant, in een poging toch nog een paar visjes te verschalken. Uiteindelijk viel de vangst nog niet eens tegen. Er werden totaal 62 vissen gevangen met een totale lengte van 1370 cm. Dat is deze zomer nog niet eerder gebeurd. Het hoogste aantal was 16 stuks, gevangen door Ate Jeeninga. Sjon Hamstra ving de grootste vis, een brasem van 46 cm. Winnaar werd Ate Jeeninga met 332 cm, tweede werd Auke Wesstra met 283 cm en derde Sjon Hamstra met 234 cm. Met nog één wedstrijd te gaan wordt het spannend wie kampioen wordt. De stand aan de kop is Piet Woudman 41 pt, Auke Wesstra en Ate Jeeninga met elk 40 punten. In de laatste wedstrijd valt de beslissing. Die word zaterdag 7 okt gevist in het Hoendiep nabij Enumatil.

Piet Woudman winnaar 5e clubwedstrijd

Sep 2023

De 5e clubwedstrijd werd woensdagmiddag 14 juni gehouden in het Veenhuizerkanaal ter hoogte van de brug naar Bankenbosch. Er melden zich wederom 6 vissers die gezamenlijk 26 vissen aan de haak sloegen, met een totale lengte van 322 cm. De grootste vis, een brasem van 28 cm, werd gevangen door Ate Jeeninga. Winnaar deze middag werd Piet Woudman, die met 195 cm weer 10 punten aan zijn totaal mocht toevoegen. Op de 2e plaats eindigde Ate Jeeninga met 120 cm en derde werd Sjon Hamstra met 83 cm.

Auke Wesstra wint ook de 4e clubwedstrijd in het Havenkanaal

Sep 2023

Ook dit verslag is vanwege de vakantie later gepubliceerd. Deze 4e clubwedstrijd werd gevist op de steigers in het Havenkanaal van Assen. Er meldden zich woensdagmiddag 7 juni slechts 6 deelnemers aan. Ook de vangsten waren niet bijster groot. Er werden door de 6 vissers totaal slechts 15 vissen gevangen met een lengte samen van 343 cm. Twee vissers vingen zelfs geen enkele maatse vis. Winnaar werd tenslotte Auke Wesstra met 6 gevangen vissen. Ook de grootste vis, een brasem van 46 cm, werd door Auke gevangen. Op de 2e plaats eindigde Ate Jeeninga en derde werd Piet Woudman.