Jubileumwedstrijd 2014

Visserijvereniging Veenhuizen vist al 90 jaar.

De Visserijvereniging Veenhuizen is opgericht in juni 1924 en bestaat dus dit jaar precies 90 jaar. Het is een actieve hengelsportvereniging met ongeveer 100 leden,die allemaal mogen vissen in de visrijke kanalen bij het in de schitterende natuur gelegen Veenhuizen.
Zaterdagmorgen 23 augustus j.l. kwamen 18 leden van de vereniging ‘s morgens om 7 uur bijeen in het Museum. Daar werd onder het genot van een kop koffie geloot om de steknummers,waarna men zich om half acht naar de visplaats begaf in het Veenhuizerkanaal. Om 8 uur nam de wedstrijd een aanvang.
Tot een uur of 10 leken de vissen even te bijten, maar al snel werd duidelijk dat de vissers vooraf wat te hoge verwachtingen hadden van hun vangstkwaliteiten. Over de gehele wedstrijd werd er door de 18 deelnemers een gemiddelde van plm 10 vissen gehaald. Desondanks was het een prettige visochtend met prachtig weer. De gemeten vissen werden weer keurig in het water teruggezet. Het hoogste aantal door een visser gevangen was 21 vissen. De grootste vis deze morgen was een brasem van 32 cm.
Na afloop toog het gezelschap wederom naar het Museum,waar de deelnemers zich enige consumpties,de soep en de broodjes goed lieten smaken. Daarna voerde de voorzitter het woord over het jubileum en kon hij de totale uitslag bekend maken .De 5 best geklasseerden konden een fraaie beker mee naar huis nemen. Tot slot bedankte voorzitter Bathoorn zijn medebestuursleden voor hun inzet, hun meet en telwerk en de vissers voor de sportieve wedstrijdsfeer.

De uitslag:

1. A. Jeeninga