Jaarvergadering 2024

Beknopte notulen van de Algemene Ledenvergadering van 4 maart 2024

Aanwezig waren 5 bestuursleden en 5 leden.
Afwezig met kennisgeving: geen.

OPENING.
De voorzitter opent de vergadering en heet de aanwezigen van harte welkom.

Hierna vervolgt de voorzitter met de constatering dat zich in de afgelopen periode binnen de kring van de club een tweetal droevige voorvallen heeft plaatsgevonden.
Eerst staat hij uitgebreid stil bij het overlijden van ons zeer gewaardeerde bestuurslid Ebel Duursma. Vanaf 1996 heeft Ebel zitting gehad in ons bestuur.
Hierna staat de voorzitter uitvoerig stil bij het toch nog plotselinge overlijden van Iemeke, de echtgenote van ons allround bestuurslid Henk van Riezen. Iemeke is op 20 februari jl. overleden.
Namens alle aanwezigen spreekt de voorzitter zijn medeleven uit met zowel IJmtje en de familie van Ebel, als met Henk en zijn familie en wenst hen allen veel sterkte toe bij het verwerken van hun grote verlies.

MEDEDELINGEN.
a.Het is gelukt! Het bestuur is er in geslaagd een kandidaat te vinden voor de functie van penningmeester. Petra Boon uit Veenhuizen heeft aangegeven dat ze deze functie graag wil gaan vervullen. Het bestuur stemt hiermee van harte in en stelt bij agendapunt 7 voor om haar te benoemen als bestuurslid en uiteraard wordt dan ook de benoeming van Haralt Been officieel bevestigd. Door deze uitbreiding van het bestuur met 2 leden zijn we weer bijna op het noodzakelijke aantal van 7 leden.

b.We stellen voor om op zaterdag 22 juni a.s. het 100 jarig bestaan te vieren
In hoofdlijnen denken we aan :
– viswedstrijd voor de leden van 9.30 tot 13.00 uur; voor de jeugd op 15 juni.
– koffie/gebak vanaf 15.30 tot 16.30 uur.
– prijsuitreiking vanaf 16.30 uur. Ook van de jeugdwedstrijd van 15 juni.
– vervolgens een drankje en een hapje in afwachting van de BBQ.
   Locatie: Kantinevoetbalclub Veenhuizen.

NOTULEN LEDENVERGADERING VAN 20-03-2023 en JAARVERSLAG 2023
Deze worden beide akkoord bevonden.

FINANCIEEL JAAROVERZICHT 2023 wordt door de kascontrolecommissie Haralt Been en Ate Jeeninga ook akkoord bevonden.
Geert Been en Roelof Bathoorn verzorgen het volgend jaar de financiële controle.

VASTSTELLEN CONTRIBUTIES VOOR HET JAAR 2025.
Er wordt een aantal aandachtspunten besproken. Zoals de stijging van de kosten in zijn algemeenheid, extra kosten door de komst van de jeugdafdeling, zorgen dat een verhoging van de contributie, indien nodig, zo geleidelijk mogelijk gebeurt.
Vervolgens besluit de vergadering om de contributie met ingang van 1 januari 2025 met 1 euro per persoon te verhogen.

BESTUURSVERKIEZING.
Met algemene stemmen wordt besloten om Haralt Been en Petra Boon te benoemen als nieuwe bestuursleden. Haralt gaat zich vooral veel richten op de jeugdafdeling en Petra gaat Roelof Bathoorn opvolgen als nieuwe penningmeester.

PRIJSUITREIKING COMPETITIE 2023.
De prijzen en bekers werden zoals gebruikelijk na de pauze weer uitgereikt tijdens deze Algemene Vergadering.

WEDSTRIJDEN VAN DE COMPETITIE 2024.
Met het wedstrijdrooster werd in principe conform de agenda ingestemd. Daarbij werden wel een aantal opmerkingen gemaakt.
Bijvoorbeeld:
•Zoveel mogelijk zorgen dat de auto achter de visstek kan worden geplaatst.
•Rekening houden met aanwezigheid van stekende vliegjes. Zonodig verplaatsen.
•Goed bezien waar volgens de milieuregels wel gevist mag worden.
•De Norgervaart is eventueel een heel goed alternatief.
Het bestuur neemt hiervan kennis en zal er voor zorgen dat voor alle mogelijke situaties een oplossing wordt gevonden.
Alle wedstrijden zijn inmiddels op de website te vinden.

RONDVRAAG.

Door Auke Wesstra werd naar aanleiding van enige ervaringen tijdens de meting van gevangen vis in het afgelopen seizoen, gevraagd om er voor te zorgen dat deze situaties zich niet meer zullen voordoen.
Het bestuur stelt er voor te zullen zorgen dat de regels die daarbij in acht moeten worden genomen zullen worden nageleefd zowel van de zijde van de “meters” als van de zijde van de deelnemers.

SLUITING
Onder dankzegging voor ieders aanwezigheid en inbreng, sluit de voorzitter om ongeveer 22:00 uur uur de vergadering.