Auke Wesstra wint de 6e wedstrijd.

Maandag, 18 juni 2018

De zesde wedstrijd werd gevist in de Kolonievaart in het gedeelte tegenover de aspergekwekerij. Het weer was iets koeler en de vissen hadden iets meer zin om te bijten. De winnaar van de avond werd Auke Wesstra met een totale vangst van 271 cm en versloeg daarmee Piet Woudman, die tot 255 cm kwam.

De derde plaats was voor Ate Jeeninga met 248 cm. De totale vangst was dit keer dan ook 1429 cm.
De grootste vis, een brasem van 43 cm, werd deze avond gevangen door Gerrit de Jong.

Hiermee zitten de eerste 6 zomeravondwedstrijden er op en is er even rust. Op zaterdamorgen 15 september en zaterdagmorgen 6 oktober wordt de competitie afgesloten met twee uitwedstrijden.

De tussenstand van de competitie wordt na 6 wedstrijden aangevoerd door Ate Jeeninga met 40 punten, gevolgd door Auke Wesstra met 39 punten en Gerrit Hoogeveen met 32 punten.