Ate wint ook de 6e wedstrijd

Woensdag, 12 juni 2019

Nadat Ate Jeninga uit Oosterwolde de vorige week de wedstrijd had gewonnen, deed hij dat afgelopen dinsdagavond nog eens opnieuw. Daarmee verstevigt hij zijn positie aan de kop van de ranglijst.

Onder zomerse omstandigheden en met zeer weinig wind kwamen er elf vissers opdagen. Er werd gevist in de Veenhuizervaar tussen de sluis Norgerhaven en de brug Bankenboschweg. De vangsten waren niet talrijk, maar er zaten een paar mooi brasems bij, zoals die van 52 cm van Piet Woudman uit Assen. Hij ontving daarmee de prijs voor de grootste vis van de avond.
De tweede prijs was voor Auke Wesstra uit Haulerwijk en derde werd John Hamstra uit Assen.