Chris Wesstra trotse winnaar van geslaagde jubileumwedstrijd.

Zondag, 16 juni 2019

Het voorspelde noodweer kwam niet. Alleen regende het regelmatig, maar het was in het geheel niet koud. Er kon dus prima gevist worden in de Kolonievaart. Met ruime voorsprong werd Chris Wesstra uit Haulerwijk de winnaar met 28 vissen met een totale lengte van 538 cm. Goede tweede was Joost van der Leest uit Hoogeveen met 15 vissen en 269 cm, die Jan Bruining uit Veenhuizen net 5 cm voorbleef en dus derde werd met 13 vissen en 264 cm.

Van de 16 aangemelde lede moest er één zich door een verwonding afmelden en één kwam niet opdagen, zodat er door 14 leden werd gevist in 4 groepen. Nadat er eerst om de stekken werd geloot, toog men naar De Kolonievaart waar de stekken van de 4 groepen waren uitgezet tussen de dam Camping Schuilhoeve en het bruggetje nabij de sluis Norgerhaven.
Ondanks dat het regende kon er goed gevist worden, want er stond geen wind. Aan de eind van de ochtend werd het zelfs nog warm.
De vangsten waren wisselend, doch iedereen ving vis.
Naast de voornoemde eindwinnaars kregen ook de groepswinnaars een prijs. Groep A: Jan Bruining; groep B: Chris Wesstra; groep C: Roelof Bathoorn en groep D: Joost van der Leest.
De ochtend werd besloten met een voortreffelijke gezamenlijke lunch in de voetbalkantine, verzorgd door de familie Been.