Koppelwedstrijd in PI Norgehaven.

Woensdag, 3 augustus 2022

Zaterdag 30 juli is de eerste koppelwedstrijd gevist met leden van de hengelsport vereniging Veenhuizen en cliënten van Klein Bankenbosch. Deze wedstrijd werd gehouden in het kader van het reïntegratieproject voor gedetineerden dat het vorig jaar is opgestart door Sportvisserij Nederland, in samenwerking met de PI Veenhuizen, Sportvisserij Groningen Drenthe, De Harkboot en HSV Veenhuizen. Vanaf 8:30 konden wij bij de portier door de toegangscontrole. Nadat iedereen zonder piepjes door de detector was, (behalve Geert met zijn kunstknie!) konden we naar het water binnen de PI Norgerhaven waar de stoeltjes al opgesteld stonden. Omdat de koppelmaten van binnen de gevangenis er nog niet waren zijn wij de hengels alvast maar gaan optuigen en klaar leggen bij de stekken. Even later waren de andere vissers er ook en werden de koppels gevormd. Dit ging zonder problemen. Er hoefde niet geloot te worden, want ieder voor zich zocht zelf een koppelmaat uit.

Om even na 9 uur zijn wij gestart. Er werden in het begin over het hele parcours geregeld wat kleine voorntjes gevangen, waarna het rustig werd met de vangsten. De lol was er niet minder om. Er werd volop gepraat en grappen gemaakt.
In het tweede uur kwamen de grotere vissen azen, wat resulteerde in een zeelt van 45 cm voor mij (Foppe Bergsma) en een verspeelde karper door mijn koppelmaat Ed P. Ook Piet Woudman verspeelde een zeelt. Beide door lijnbreuk.
Tussendoor werden we nog voorzien van een blikje fris en een mars e.d.
Om 11 uur werd de wedstrijd beëindigd en kwam het koppel Melvin Kanon met zijn maat op de kopstek met 9 vissen als winnaar uit de bus, als tweede Harald Been met Gerrit en de derde prijs ging naar Rico van de beveiliging met koppelmaat Ali.
Al met al een geslaagde ochtend die zeker voor herhaling vatbaar is.

Namens de HSV Veenhuizen,
Mvg., Foppe Bergsma.

(Enkele foto's zijn te vinden in "FOTO"S - ALBUMS"