Auke Wesstra wint ook de laatste wedstrijd.

Woensdag, 5 oktober 2022

Vissen op de steigers aan het Havenkanaal in Assen. Het was de laatste wedstijd van 2022. Soms droog, soms regen, en veel wind. Aan de vangsten was dit niet te merken. Er werden veel vissen uit het water getrokken. We waren met zes man. De uitwedstrijden worden helaas niet goed bezocht. Toch jammer, omdat we bij de uitwedstrijden vijf uur vissen. Onze nieuwe voorzitter, Foppe Bergsma, was ook aanwezig. Vanwege een blessure viste hij niet mee, maar was de man die de meting deed en de prijzen uitreikte. Op de derde plaats Gerrit Hoogeveen, op de tweede plaats John Hamstra, en op de eerste plaats, met grote afstand, Auke Wesstra. De grootste vis was voor Gerrit Hoogeveen. Het is oktober, dus is het weer altijd onvoorspelbaar. Laten we hopen dat in 2023 de uitwedstrijden beter worden bezocht. We hebben in ieder geval allemaal genoten en daar gaat het om. Nu nog de jaarvergadering en dan gaan we weer los in mei 2023. De gemiddelde leeftijd gaat helaas wel omhoog. Laten we hopen op wat jongere aanwas. Waar we volgend jaar gaan vissen moeten we nog even evalueren. Het grootste struikelblok zijn die ellendige vliegjes. Maar om te besluiten was het een fijne zaterdagmorgen. Het weer valt niet te voorspellen, dus dat moeten we accepteren. Heren we zien elkaar weer bij de jaarvergadering. (tekst: Piet Woudman)

De volledige uitslag is te vinden onder “WEDSTRIJDEN”