Tweede clubwedstrijd gewonnen door Piet Woudman.

Woensdag, 24 mei 2023

De opkomst voor de tweede clubwedstrijd van dit seizoen was al veel beter. Zeven deelnemers visten in de Kolonievaart nabij Veenhuizen. De vangsten waren niet goed. De winnaar van de eerste wedstrijd, Piet Woudman, wist ook ditmaal de winst te behalen. Dat lukte hem met de vangst van slechts 4 vissen met een gezamenlijke lengte van 72 cm. De tweede prijs werd gedeeld. Auke Wesstra en Ate Jeeninga wisten 64 cm te scoren. Derde werd Gerrit de Jong met 62 cm.

De grootste vangst werd gedaan door Roelof Bathoorn. Na een lange tijd met een graskarper te hebben geworsteld, lukte het hem deze karper met schephulp van Auke Wesstra op de wal te krijgen. De graskarper was 80 cm lang. Een prachtige vis. Na meting is hij direct teruggezet in  het water. Helaas telde hij volgens de reglementen van de club niet mee en moest hij genoegen nemen met de vierde plaats.

Bij de 'ÜITSLAGEN" is de hele uitslag terug te vinden. Foto's zijn  terug te vinden bij "FOTOALBUMS".