Ate Jeeninga wint 6e clubwedstrijd in Appelscha

Woensdag, 13 september 2023

De 6e clubwedstrijd van dit seizoen was de eerste uitwedstrijd en werd gevist op zaterdagmorgen 9 sept j.l. in de Appelschastervaart in Appelscha. Zeven deelnemers kwamen met zeer warm weer en daardoor lage verwachtingen naar de waterkant, in een poging toch nog een paar visjes te verschalken. Uiteindelijk viel de vangst nog niet eens tegen. Er werden totaal 62 vissen gevangen met een totale lengte van 1370 cm. Dat is deze zomer nog niet eerder gebeurd. Het hoogste aantal was 16 stuks, gevangen door Ate Jeeninga. Sjon Hamstra ving de grootste vis, een brasem van 46 cm. Winnaar werd Ate Jeeninga met 332 cm, tweede werd Auke Wesstra met 283 cm en derde Sjon Hamstra met 234 cm. Met nog één wedstrijd te gaan wordt het spannend wie kampioen wordt. De stand aan de kop is Piet Woudman 41 pt, Auke Wesstra en Ate Jeeninga met elk 40 punten. In de laatste wedstrijd valt de beslissing. Die word zaterdag 7 okt gevist in het Hoendiep nabij Enumatil.