Auke Wesstra wint de laatste clubwedstrijd.

Dinsdag, 10 oktober 2023

De wedstrijd werd gehouden op zaterdagmorgen 7 okt in het Hoendiep nabij Enumatil. De 6 deelnemers trotseerden de harde wind en constateerden dat mede daardoor de vangsten maar matig waren. De spannende strijd om de eerste plaats in het clubkampioenschap stond op het spel. Er kwamen daarvoor aan het begin van de wedstrijd nog 3 vissers in aanmerking. Piet Woudman stond aan kop met 41 punten, gevolgd door Auke Wesstra en Ate Jeeninga met ieder 40 punten. Aan het eind van de wedstrijd bleek de strijd beslist in het voordeel van Auke Wesstra, die daarmee de clubkampioen van 2023 werd. Wij feliciteren hem daar van harte mee.

Doordat Ate Jeeninga 2e werd bezet hij daarmee ook de 2e plaats in het eindklassement en moest Piet Woudman genoegen nemen met de 3e plaats, doordat hij deze plek ook bezette in de wedstrijd.

De volledige uitslag van de wedstrijd was:

1   Auke Wesstra Haulerwijk  233 cm 10 pt
 2   Ate Jeeninga
 Oosterwolde
   8 pt
 3   Piet Woudman Assen
   7 pt
 4   Foppe Bergsma Veenhuizen
   6 pt
 5   Sjon Hamstra Assen    93 cm
   5 pt
 6   Roelof Bathoorn Roden
   4 p

De grootste vis, een brasem van 49 cm werd ook gevangen door Auke Wesstra.

(Een paar foto's zijn te zien in de FOTOALBUMS)