Ebel Duursma

In memoriam Ebel Duursma.

Aan het einde van het jaar 2023 bereikte ons het droevige bericht dat zaterdagmorgen 2 december onze secretaris Ebel Duursma op 67 jarige leeftijd was overleden.
Ebel was al langere tijd ongeneeslijk ziek, maar hij voelde zich vaak goed en was altijd opgewekt van geest.
In 1996 kwam Ebel al in het bestuur van onze vereniging en werd meteen gekozen als de nieuwe secretaris.
Een echte visser was hij niet. Hij had wel een visakte, maar hij deed niet mee aan onze wedstrijden. De laatste jaren trad hij ook regelmatig op als vismeter bij de thuiswedstrijden in Veenhuizen. Vaak deed hij dat samen met IJmtje, zijn vrouw of soms ook wel met zoon Ron.
We hebben hem in het bestuur leren kennen als een prettig persoon. Behalve het secretariaat verzorgde hij getrouw de notulen van de vergaderingen. Ebel was tevens een groot verteller. Hij zat vol met verhalen over zijn belevenissen als PIW-er bij de Penitentiaire Inrichtingen. Vergaderingen wilden daardoor nog al eens wat langer duren dan noodzakelijk, maar dat vond niemand erg.
De vereniging heeft 27 jaar lang van zijn inzet kunnen profiteren. We zullen hem dan ook erg gaan missen.
Onze gedachten gaan uit naar zijn vrouw IJmtje, zoon Ron en de andere familieleden en wij wensen hen heel veel sterkte toe.
Bedankt Ebel. “Rust zacht”.