8e Wedstrijd clubcompetitie

Zondag, 07 oktober 2018

Piet Woudman wint laatste wedstrijd, Auke Wesstra clubkampioen 2018 van HSV Veenhuizen.

Zaterdagmorgen 6 oktober sloot de Visserijvereniging Veenhuizen haar competitie 2018 af met een wedstrijd in de Beilervaart nabij Vorrelveen. Piet Woudman uit Assen werd winnaar met 22 maatse vissen en een totaal lengte van 381 cm. Tweede en derde in de uitslag werden respectievelijk Auke Wesstra en Ate Jeeninga. De grootste vis werd gevangen door Roelof Bathoorn uit Roden. Naast een zeelt van 46 cm verdween ook een brasem met dezelfde lengte tijdelijk in zijn leefnet.
Met deze wedstrijd kwam een eind aan een spannend wedstrijdseizoen.
Kampioen 2018 is Auke Wesstra uit Haulerwijk geworden met een gelijk aantal punten (39) als Gerrit Hoogeveen uit Ravenswoud. Het aantal gevangen centimeters vis uit de vijf beste wedstrijduitslagen besliste in Auke zijn voordeel. De plaatsen 3 tot en met 5 worden bezet door Ate Jeeninga, Piet Woudman en Jan Bruining. De prijs voor de grootste vis van het seizoen gaat naar Gerrit Hoogeveen met een brasem van 47 cm, gevangen in de Kolonievaart.